آموزش قدم به قدم رنگ کردن موهاي سفيد در خانه به کمک 5 روش ساده

آموزش رنگ کردن موی سفید

همانطور که مي‌دانيد امروزه بسياري از خانم‌ها تمايل به رنگ کردن موها در خانه دارند. در واقع رنگ کردن موها فرايند پيچيده‌اي نيست اما اگر چندين نکته ساده در اين فرايند را ندانيد، قطعا نتيجه کار خوشايند نخواهد بود. يکي از بزرگترين معضلات خانم‌ها در رنگ کردن موها، رنگ کردن موهاي سفيد است.

اگر اصول رنگ کردن موهاي سفيد را ندانيد، پس از مدت کوتاهي موهاي سفيد نمايان مي‌شوند. به نظر شما دليل اين اتفاق چيست؟ چگونه مي‌توان موهاي سفيد را در منزل رنگ کرد؟ اگر شما هم به دنبال آموزش رنگ کردن موي سفيد هستيد، اين مقاله را از دست ندهيد. ما در ادامه اين مقاله به طريقه رنگ کردن مو در خانه و همچنين رنگ کردن موهاي سفيد اشاره خواهيم کرد.

چرا موهاي سفيد مانند موهاي مشکي رنگ نمي‌گيرند؟

پيش از صحبت درباره نحوه رنگ کردن موهاي سفيد، لازم است با ويژگي‌هاي منحصر به فرد موهاي سفيد آشنا شويد. به طور کلي موها شامل 3 پيگمنت مي‌باشند که عمر مفيد متوسط آن‌ها حدود 35 سال است. پس از گذشت اين مدت به مرور زمان موها قدرت توليد رنگدانه را از دست داده و در نتيجه موها سفيد مي‌شوند.

مو به مرور زمان و نيز به دلايل هورموني علاوه بر رنگ، رطوبت و پروتيين خود را از دست ميدهند و خشکتر ميشوند و حالت انها به سمت مجعد نزديک ميشود. موها در ابتدا به رنگ جو گندمي در مي‌آيند و سپس با گذشت زمان کاملا سفيد مي‌شوند. موهاي سفيد از لحاظ علمي سفيد نيستند و تنها رنگدانه‌هاي خود را از دست داده‌اند.

موهاي سفيد اغلب ضخيم مي‌باشند و در برابر رنگ مو از خود مقاومت نسبتا زيادي نشان مي‌دهند. اگر شما هم قصد رنگ کردن موهاي سفيد را داريد، احتمالا دانستن چند نکته ساده براي رنگ کردن مو به شما کمک خواهد کرد. (در ادامه مقاله تغییر رنگ موی تیره‌ را بخوانید و اطلاعات جدیدی را کسب نمایید)

 

 

روش‌هاي رنگ کردن موهاي سفيد در منزل

اگر قصد رنگ کردن موهاي سفيد به روشي اصولي و درست را داريد، بايد بدانيد که روش‌هاي متعددي براي انجام اين کار وجود دارد. از جمله اين روش‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

رنگ کردن موهای سفید
روش‌های رنگ کردن موهای سفید در منزل

1. روش رنگدانه مصنوعي يا پيگمنت تراپي

به کار بردن اين روش براي رنگ کردن موهاي سفيد مناسب تمام کساني است که بالاي 50 درصد موي سفيد با رشد ريشه بالاي 3 سانت دارند، مي‌توانند از اين روش استفاده کنند. مناسبي براي رنگ کردن موهاي سفيد است.

براي شروع ابتدا رنگي در پايه شش وهفت و گرم، مثل عسلي،بيسکوييتي انتخاب کنيد و به اندازه مورد نياز با اکسيدان شش درصد ترکيب کنيد و به قسمتهاي سفيد بزنيد و اجازه دهيد نيم ساعت بماند و سپس بشوييد. بعد موي خو را خشک کنيد و رنگ نهايي خود را روي مو بزنيد و اجازه دهيد نيم ساعت بماند.

رنگ کردن موهای سفید
موهای سفید و رنگ کردن آن

2. استفاده از رنگهاي سوپر نچرال و يا رنگهاي گرم

رنگهاي سوپر نچرال و يا رنگهاي گرم، به راحتي ميتوانند تا پايه هفت، سفيدي مو ها را بپوشانند. رنگ کردن موهاي سفيد با اين رنگها، انجام پدير تر و ساده تر و بادوام تر است.

در صورتی که قصد دارید این موهای سفید را به صورت کاملا حرفه‌ای انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم دوره آموزش رنگ و لایت مو را بگذرانید تا با تکنیک‌های جدید استاد موسوی بیشتر آشنا شوید.

اکسيدان مناسبي براي رنگ کردن موهاي سفيد انتخاب کنيد!

لازم است بدانيد که انتخاب اکسیداني مناسب نقش بسيار مهمي در نتيجه رنگ مو دارد. اگر موهايي نازک با درصد سفيدي زيادي داريد، توصيه مي‌کنيم که از اکسيدان 6 درصد استفاده کنيد. اکسيدان 6 درصد براي موهايي با اين ويژگي کاملا مناسب است.
پس از انتخاب اکسيدان و رنگ مويي مناسب، مراحل زير را دنبال کنيد.

 

آموزش رنگ کردن موي سفيد در خانه

افرادي که اقدام به رنگ کردن موها مي‌کنند، معمولا با دو هدف اين کار را انجام مي‌دهند. هدف اول ايجاد تغيير و تحول در ظاهر است و هدف دوم مربوط به پوشاندن موهاي سفيد مي‌باشد.

اگر شما هم داشتن موهاي سفيد را تجربه کرده‌ايد به هيچ عنوان نگران نباشيد زيرا با استفاده از 2 روش گفته شده به راحتي مي‌تواند موهاي سفيد خود را بپوشانيد. براي شروع فرايند رنگ مو ابتدا بايستي يکي از 2 روش ذکر شده را انتخاب کرده و عمليات را مطابق توضيحات انجام دهيد. در مرحله دوم بايستي رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنيد که پيشنهاد ما مشورت با فردي متخصص در اين باره است.

پيش از شروع به رنگ کردن موهاي سفيد حتما لباسي مخصوص بپوشيد و از دستکش و پيشبند نيز استفاده کنيد. در ادامه رنگ را با اکسيدان مخلوط کرده و حتما از مقدار مناسبي اکسيدان استفاده کنيد. لازم به ذکر است که غلظت مواد بايستي همانند غلظت ماست باشد و خيلي رقيق يا غليظ نباشد. پس از آماده سازي رنگ بهتر است در ابتدا به سراغ رنگ کردن ساقه موها برويد. پس از اتمام ساقه مي‌توانيد ريشه موها را رنگ کنيد.

پس از آغشته کردن موها به رنگ بايستي موها را با کلاهي يکبار مصرف بپوشانيد و مدتي صبر کنيد تا موها رنگ بگيرد. مدت زمان باقي ماندن رنگ روي موها ارتباط مستقيمي با جنس و رنگ مو دارد. توصيه مي‌شود که در طول اين مدت حتما موها را چک کنيد تا رنگ بيش از اندازه روي موها باقي نماند. پس از گذشت اين مدت بايستي موها را آبکشي کنيد. و سپس در اين مرحله مي‌توانيد از مقدار مشخصي نرم کننده يا ماسک مو استفاده کنيد. حتما قبل آن آب موي خود را بگيريد.

روش‌های رنگ کردن موهای سفید در منزل
رنگ کردن اصولی موهای سفید

 

 

نکات مهم درباره اصول رنگ کردن موهاي سفيد

1. يکي از اصول رنگ کردن موهاي سفيد اين است که رنگ‌هاي طبيعي يا نچرال براي موهاي سفيد بسيار مناسب مي‌باشند. اين رنگ‌ها معمولا با حرف N نشان داده مي‌شوند و دوام و ماندگاري بسيار بالايي دارند.

2. رنگ‌هايي که با حرف N و 00 نمايش داده مي‌شوند، رنگ‌هاي سوپر نچرال يا رنگ‌هاي طبيعي قوي مي‌باشند و ماندگاري و دوام فوق العاده‌اي دارند.

3. لازم است بدانيد که سفيدي موها داراي سايه روشن سرد مي‌باشد. با توجه به اين موضوع مي‌توان نتيجه گرفت که اگر از رنگ‌هاي سرد نظير نقره‌اي و خاکستري استفاده کنيد، ممکن است رنگ موهايتان کم دوام تر شود و زودتر پاک شود.

4. همواره رنگ‌هايي نظير عسلي، شکلاتي، طلايي، مسي و کاراملي رنگ‌هاي بسيار مناسبي براي رنگ کردن موهاي سفيد مي‌باشند.

5. توصيه مي‌شود که براي رنگ کردن موهاي سفيد، همواره از اکسيدان 6 درصد براي رنگ موها استفاده کنيد.

تثبيت رنگ مو پس از رنگ کردن موهاي سفيد

لازم است بدانيد که PH موها پس از رنگ کردن تغيير مي‌کند. در واقع در فرايند رنگ آميزي موها، کوتيکول مو باز مي‌شود و چنانچه به حالت اوليه برنگردد، با شست و شوي مکرر رنگ از موها خارج مي‌شود و اين موضوع تاثير چشمگيري روي کاهش دوام رنگ مو دارد. براي رفع اين مشکل و تثبيت رنگ مو توصيه مي‌شود که از ماسک و يانرم کننده‌هاي داخل و خارج حمام استفاده کنيد زيرا اين محصولات مي‌توانند PH طبيعي را به موها برگردانند.

 

نتيجه گيري

ما در اين مقاله درباره طريقه رنگ کردن مو در خانه و همچنين نحوه رنگ کردن موهاي سفيد صحبت کرديم. دانستيم که براي رنگ کردن موهاي سفيد و بالا بردن دوام رنگ، 3 روش کلي وجود دارد که به کارگيري آن‌ها پيش از شروع به رنگ کردن مو توصيه مي‌شود. همانطور که اشاره شد انتخاب نوع اکسيدان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و اکسيدان 6 درصد معمولا بهترين گزينه براي موهاي سفيد است.

همچنين براي رنگ کردن موهاي سفيد بهتر است از رنگ‌هايي با تناژ سرد استفاده نکنيد و به سراغ رنگ‌هايي همچون طلايي، نسکافه‌اي و… برويد. اين رنگ‌ها اغلب جلوه بيشتري روي موهاي سفيد دارند و نتيجه کار دلنشين‌تر و با دوام تر خواهد بود.

رنگ کردن موهای سفید، دارای قواعد و اصولی است که اگر رعایت نشوند، موی سفید پوشش خوبی نخواهد گرفت اصول رنگ کردن موهای سفید، به مواردی چون مقدار رشد ریشه و دانه مصنوعی دادن با رنگ گرم ربط دارد که میتواند رنگ کردن موی سفید را بسیار موفقیت آمیز کند.

در پايان اميدواريم که اين مقاله براي علاقه مندان مفيد واقع شده باشد. شما مي‌توانيد سوالات و نظرات خود را از طريق قسمت کامنت با ما در ميان بگذاريد.

 

سوالات متداول

1. براي آبکشي موها از چه شامپويي استفاده کنيم؟
شامپو هايي که کمتر کف کنند و شامپو هاي کم سولفات

2. انتخاب اکسيدان براي رنگ کردن موهاي سفيد به چه عواملي بستگي دارد؟
همانطور که گفته شد اکسيدان مورد نظر براي موهاي سفيد بايستي از ميان اکسيدان 6 درصد و يا پايين تر درصد انتخاب شود.

 

در اخر توصیه میکنم برای آموزش جوگندمی کردن مو به روش جک مارتین این محصول را تهیه نمایید.