دلایل سفید شدن مو در 20 الی 30 سالگی چیست؟

دلایل سفید شدن مو در 20 الی 30 سالگی چیست؟

یکی از طبیعی ترین انفاقات ممکن در مورد مو اینست که با بالا رفتن سن، رنگ مو سفید شود. رنگ مو به طور طبیعی به ملانین های مو ربط دارد. ملانین یا رنگدانه ، خود به دو نوع یوملانین یا عامل رنگدانه تیره و فئوملانین یا عامل رنگدانه روشن تقسیم میشود. میزانی که این دو نوع ملانین در مو وجود دارند، باعث ایجاد انواع رنگهای روشن و تیره طبیعی میشوند.

دلایل علت سفید شدن مو چیست؟

اینکه دلایل سفید شدن مو چیست، سوالیست که باید از چند جنبه بررسی شود. برای اینکه بدانیم برای جلوگیری از سفید شدن موی چه بکنیم، ابتدا باید چند حقیقت را درباره موی سفید بدانیم.

* ویتامین هایی از قبیل ب یک، ب 12،بیوتن، ویتامین دی، ویتامین ای، مس و کم خونی به عنوان داروی جلوگیری از سفید شدن مو شناخته شده اند و تحقیقات نشان داده که با گنجاندن مینرالهای فوق در برنامه ی غذایی، رنگ میتواند به مو برگردد و یکی از این یکی از پاسخهای علت سفید شدن مو در نوجوانی است.

دلایل سفید شدن مو چیست
دلایل علت سفید شدن مو چیست؟

* سفیدی زودرس مو، با سیگار کشیدن رابطه مستقیم دارد. یک علت سفید شدن مو در نوجوانی در نوجوانان و جوانان سیگاری، سیگار کشیدن است. و سیگار میتواند باعث از بین رفتن رنگدانه مو میشود. پس به عنوان یک داروی جلوگیری از سفید شدن مو، میتوان از ترک سیگار نام برد.

برای سفید شدن موی سر چه کنیم
برای سفید شدن موی سر چه کنیم

 کمبود آنتی اکسیدانها

* سن و ژنتیک. سن و ژنتیک میتواند علت سفید شدن مو در نوجوانی،علت سفید شدن ریش در جوانی وعلت سفید شدن موی صورت زنان باشد. ثابت شده که سفید شدن زودرس مو در بین نژاد سفید پوست از بیست سالگی، آسیایی ها از 25 سالگی و سیاه پوستها به طور متوسط از 30 سالگی شروع میشود.

* برای جلوگیری از سفید شدن موی سر، ابتدا باید دلایل سفید شدن مو را بدانیم.
* یکی از عناونینی که به عنوان داروی جلوگیری از سفید شدن مو شناخته شده است، فاکتورهای مربوط به کم خونی و فریتین سرم که آهن را در بدن نگه میدارد و ویتامین ب12 و نیز کلسترول خوب HDL_C است. کمبود این سه فاکتور در بدن نوجوانان، را میتوان به عنوان علت سفید شدن مو در نوجوانان نام برد.

* استرس: پس از ژنتیک، استرس به عنوان مهمترین علت سفید شدن مو در نوجوانی شناخته شده است. استرس باعث میشود که آنتی اکسیدانها نتوانند در مقابل رادیکالهای آزاد مقابله کنند و رادیکالهای ازاد، باعث پیری سلولها منجمله رنگدانه های مو میشوند و این یک علت سفید شدن مو در نوجوانی است چون ادامه استرس،موجب بیماریهایی مثل پیسی می شود و این باعث مرگ ملانین و سفید شدن مو میشود.

 

 

دلایل سفید شدن مو چیست
علت سفید شدن مو از ساقه

* بیماریهای خود ایمنی مثل آلوپسی و بیماریهایی مثل تیروئید نیز ممکن است علت سفید شدن ریش در جوانی یا علت سفید شدن مو در نوجوانی باشد.

* استفاده بیش از حد از محصولاتی که مو را سفید میکنند، میتوانند علت سفید شدن موی سردر نوجوانی یا جوانی باشد.

دلایل سفید شدن مو چیست
علت سفید شدن موهای سمت راست سر

 

سفید شدن موهای سمت راست سر علت خاصی ندارد و اگر طوری است که فقط یک سمت از موی شما سفید شده توصیه میکنیم به یک پزشک متخصص مراجعه کرده تا مورد بررسی شود.

برای جلوگیری از سفید شدن مو چه بخوریم؟

تا اینجا به این سوال که دلیل سفید شدن مو چیست، پاسخ داده ایم. اگر دلایل سفید شدن مو بر اثرپیری یا ژنتیک باشد، جواب سوال برای جلوگیری از سفید شدن مو، چه بخوریم یک کلمه است: هیچ!! هیچ خوراکی روند سفید شدن مو را به این دو دلیل، برعکس نمیکند.

اما اگر دلیل سفید شدن مو، رژیم غذایی و کمبود ویتامین باشد، اصلاح تغذیه میتواند روند سفید شدن مو را برعکس کند و داروی جلوگیری از سفید شدن مو، همان ویتامینهایی است که با تغذیه نادرست، به بدن نرسیده اند.

همچنین تخم مرغ و گوشت منابع خوبی از ویتامین b12 هستند و شیر و ماهی و پنیر نیز منابع عالی ویتامین دی هستند. مصرف مولتی ویتامین ها نیز در این زمینه موثر است.کمبود پروتئین نیز میتواند باعث تجمع ملانین در زیر پوست و آسیب به رنگدانه های مو و در نهایت علت سفید شدن مو در نوجوانی بشود.

آب و خواب کافی، از مهمترین مسایلی است که مانع بیرنگ شدن ملانینها میشود، چون مانع استرس فرد میشود.
خوراکهایی که در آنها ید، سلنیوم و مس موجود است، موجب تقویت رنگدانه ها میشود. شلغم، ماهی گندم و جو و ماهی و گردو و ذرت و اسفناج و عدس و بادام و تخمه و موز ، سرشار از این مواد غذایی است.

ماساژ کف سر نیز موجب خونرسانی و تقویت رنگدانه های مو میشود.
در ادامه ی پاسخ به سوال برای جلوگیری از سفید شدن مو چه بخوریم، باید بگوییم که آنتی اکسیدانها نقش مهمی در دیر سفید شدن مو دارند. مهمترین داروی جلوگیری از سفید شدن مو، آنتی اکسیدان موجود در غذاهایی مثل چای سبز، روغن زیتون، ماهی است.
در هندوستان، از برگ کاری به عنوان جلوگیری از سفید شدن مو استفاده میکنند. به این شکل که برگ کاری را در روغن نارگیل یا روغن کنجد میجوشانند و روی مو ماساژ میدهند.

(اگر نمیدانید اکسیدان خطرناک و ماسک مو چیست؟ حتما این مقاله را بخوانید و اطلاعات لازم را کسب نمایید)

 

داروی جلوگیری از سفید شدن مو
علت سفید شدن موی صورت زنان

نکاتی که در این مقاله گفته شد، نکاتی است که اگر آنها را رعایت کنید میتوانید پی به علت سفید شدن موی سر در نوجوانی و در سنین پایین ببرید و با رعایت آنها ، بتوانید سفید شدن مو را به تغویق بیندازید.