ph مو چیست؟ هر آنچه باید درباره ph مناسب مو بدانید!

خلاقیت در طراحی کارت ویزیت می تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند
تاثیر phدر رنگ و دکلره واحیا

ph مو چیست ؟ Ph مناسب مو چیست؟ مقیاسی است که توسط آن میتوان خاصیت اسیدی و قلیایی مواد را سنجید. این مقیاس از صفر تا چهارده واحد در نظر گرفته شده است . مقدار زیر هفت به معنی اسیدی بودن و مقدار بالای هفت به معنی قلیایی بودن و عدد هفت معادل ph خنثی است.

داخل بدن ph قلیایی و سطح خارجی بدن دارای ph اسیدی است.اگر بخواهیم جزیی تر بیان کنیم، پ هاش پوست سالم در حدود 4.5 تا 5.5 و پ هاش مو نیز بسته به نژاد و اب و هوا بین 4.5 تا 5.45 متغییراست. ph اسیدی باعث بسته بودن کوتیکول یا سطح کراتینی خارجی مو میشود و موجب میشود سلامتی مو حفظ شود و در ضمن، آسیبهای ناشی از انواع بیماری عفونی و قارچی سطح خارجی پوست و مو به کمترین حد خود میرسد.

این میزان پ هاش مو باعث میشود که لایه های فلس مانند کوتیکول مو از جنس کراتین با فاصله ای مشخص نسبت به هم قرار گیرند که در صورت طبیعی بودن این فاصله در حالت اسیدی،مو براق و زیبا به نظر میرسد.

 

 

اما در صورت تغییر ph مو به حالت قلیایی، فاصله فلسهای کراتینی کوتیکول زیاد میشود و مو آمادگی دریافت و از دست دادن مواد را خواهد داشت. یکی از دلایل قلیایی شدن مو، استفاده از موادی مانند پودر دکلره، رنگ موی قلیایی و شامپوی قلیایی است. باقی مواد مربوط به رنگ و مش دارای phاسیدی هستند.( مثل اکسیدان.کراتین.انواع شامپوهای شوینده و ماسکها ورنگهای ژله ای و…)

تاثیر آسیب حرارت زیاد و عوامل شیمیایی بر ph مو
ph مو چیست

چرا دانستن ph مناسب مو اینقدر مهم است؟

به طور کلی این مسأله از چند دیدگاه قابل تامل است.

1 از نظر سلامتی مو.

همانطور که قبلا بیان شد درموی سالم با پ هاش مناسب مو، فاصله فلسهای کراتینی کوتیکول ثابت وجهت آنها بسته است. پس در موی ناسالم یا این فاصله کمتر و یا بیشتر است. البته درمورد پ هاش، بیشترآسیب ناشی از زیاد بودن فاصله کوتیکولها را باید در نظر گرفت.

اگر به دلیل آسیبهای فیزیکی یا شیمیایی، فاصله بین کوتیکولها زیاد تر از حد معمول باشد، پ هاش آن بالاتر از حد طبیعی است و ممکن است دیگر اسیدی نباشد.یعنی موی با پراسیتی بالا، پ هاش قلیایی دارد. (لطفا مقاله مربوط به تخلخل مو و اسید تراپی مو را مطالعه بفرمایید)

 

هر آنچه باید درباره ph مناسب مو بدانید!

برای رفع این موضوع چه باید کرد؟

اول اینکه از محصولات کاهنده ph مو، مثل ماسکهای داخل و خارج حمام باید استفاده کرد. در داخل حمام ماسک روی مو مکث داده شود ونیز بطور صد در صد آبکشی نشود.در خارج از حمام نیز هر روز از ماسکهای بدون آبکشی استفاده شود.برای این مو سشوار و اتو به دلیل تمرکز حرارت روی مو بسیار مضر است.

چون حرارات نیز موجب بازتر شدن سطح کوتیکول مو میشود.درمانهای پروتیینه ی سالنی نیز برای این شکل آسیب پیشنهاد میشود و حتما مقاله مربوط به پراسیتی مو را مطالعه بفرمایید.

 

تاثیر phدر رنگ و دکلره واحیا

2 ازنظر کاربرد مواد حین انجام رنگ و مش و یا احیا

 

تاثیر phدر رنگ و دکلره واحیا

 

دانستن این موضوع بسیار ضروری است که برای هر گونه نفوذی به داخل کورتکس مو، ابتدا باید سطح کوتیکول قلیایی شود. مثلا اگربخواهیم رنگ مو دوام بیشتری داشته باشد، باید از رنگهای قلیایی استفاده کنیم تا فاصله ی سطح خارجی کوتیکول بیشتر شود و رنگ بتواند به داخل کورتکس نفوذ کند.

یا اگر بخواهیم رنگ مو پاک شود نیز به همین شکل باید پ هاش سطح خارجی مو بسیار قلیایی شود تا این امکان بوجود بیاید.(پس همین جا خاطر نشان میکنیم که پودر ها و رنگهای قلیایی که روشن کنندگی بالا دارند ، نمی توانند بدون آمونیاک یاماده قلیایی جایگزین آمونیاک باشند، در غیر این صورت، قدرت روشن کنندگی بالایی ندارند.)

در ضمن، برای انجام هر گونه کار احیا و تراپی و صافی نیز نیاز به قلیایی کردن سطح مو داریم تا بتوانیم کاری کنیم که موادبه شکل عمیق تری جذب مو شود.

تاثیر آسیب حرارت زیاد و عوامل شیمیایی بر ph مو

 آموزش شناخت ph در ترمیم دکلره

 

این نکته بسیار مهم است که بدانیم در ترمیم دکلره، موهای دکلره شده ی قبلی در معرض آسیب هستند. یکی از ترفندهایی که میتوان توسط آن میتوان در طی دکلره ، مراقبت بیشتری از مو ی دکلره شده ی قبلی به عمل آورد، پایین آوردن پ هاش آنها توسط محصولاتی است که پ هاش اسیدی دارند.

مثل استفاده از انواع ماسکهایی که پ هاش زیر پنج دارند یا پ هاش چنجر.به این شکل که یکی از محصولات اسیدی نامبرده را به قسمت دکلره شده یا مرز دکلره قبلی بزنید و سپس عملیات دکلره را شروع کنید. اگر میخواهید دوره آموزش ترمیم دکلره را یاد بگیرید این محصول را به شما پیشنهاد میکنم.

یکی از مسایلی که باعث حفاظت بیشتر کف سر میشود، پایین آوردن ph کف سر از طریق محصول پ هاش پنجر است. به این شکل که پ هاش چنجررا روی کف سر میریزیم وبه این ترتیب پوست کف سر را اسیدی تر میکنیم، پوست سر در تماس با دکلره دیرتر قلیایی میشود و در نتیجه دیرتر واکنش نشان میدهد.

هر آنچه باید درباره ph مناسب مو بدانید!

 

آموزش شناخت ph در اسید تراپی

 

بسیار مهم است که بعد از هر عملیات قلیایی مو مثل رنگ و دکلره و احیا، ph مو را با موادی مثل ماسک ها یا فاز دوم پلکس، پایین بیاوریم. به این کار اسید تراپی میگویند.در غیر اینصورت، اولا بازگشت پ هاش مو به حالت طبیعی بیشتر طول میکشد و در طول این دوران مو بسیار در معرض آسیب قرار میگیرد. دوما موی با پ هاش قلیایی خشکتر و شکننده تر است و راحت تر دهیدراته و بی آب میشود.

 

تاثیر آسیب حرارت زیاد و عوامل شیمیایی بر ph مو

 

هر آسیب فیزیکی که باعث شود مو به صورت های پراسیتی یا تخلخل بالا در آید، موجب می شود پ هاش مو بالا رود و موتبدیل به موی پراسیتی (تخلخل) بالا شود. وقتی مو در این حالت است، حتی شانه کردن نیز برای مو کاری تهاجمی و آسیب رسان محسوب میشود.برای رفع این مشکل باید به مراقبتهای تخلخل بالای مو(های پراسیتی) در مقاله مربوطه در همین سایت مراجعه کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به اختصار در مورد و تاثیر آن در رنگ و دکلره و احیا صحبت کردیم.و راه هایی برای استفاده هوشمندانه ی متعادل کردن مو توسط تنظیم ph موو ph رنگ مودر هنگام کار با مواد رنگ و مش، ارایه کردیم.و همچنین اگر علاقه مند به کسب مهارت ترکیب رنگ مو هستید حتما این کتاب را به شما پیشنهاد میکنم.