کراتینه مو چیست؟ ده دلیل برای جذاب شدن با کراتین کردن مو

کراتینه مو چیست؟ ده دلیل برای جذاب شدن با کراتین کردن مو

کراتینه مو چیست؟ کراتین خارجی ترین پروتئین پوست و موی هر انسان است. اگر لایه های خارجی مو را شبیه پوست ماهی در نظر بگیریم، پولکهای ماهی،همان پروتئینهای کراتین مو هستند. این پروتئینها بر اثر عوامل فیزیکی مثل خشکی هوا یا باد سشوار و اتو و یا عوامل شیمیایی مثل دکلره های غیر اصولی دچار آسیب میشوند کراتین مو نیاز به ترمیم پیدا میکند.

کراتینه مو چیست و چگونه انجام میشود؟

هنگامی که کراتین مو دچار آسیب شود، مو نیاز به کراتینه کردن پیدا میکند.فواید کراتینه مو زمانی خود را بیشتر نشان میدهد که مو آسیبی ندیده باشد و فقط از لحاظ کراتین دچار کمبود شده است. بنابراین هرگز به مویی که کشسان یا آدامسی شده ، پیشنهاد کراتین مو نکنید. چون اینگونه آسیبها ، با اجرای تکنیک کراتینه کردن مو، بهبود نمی یابند و باید از نوع ای احیا مربوطه مثل پلکس تراپی استفاده شود.

دلیل دیگر انجام کراتینه موچیست؟ تمایل مشتری به صافی مو، زمانی که مشتری بخواهد موی صاف تری داشته باشد، باید از آرایشگر خود بخواهد برایش کراتینه مو انجام دهد. مواد کراتینه صافی مو بدلیل داشتن فرمالدئید، باعث صافی مو میشوند. البته فرمالدئید باعث صافی مو نمیشود. فرمالدئید باعث می شود که کراتین روی مو ثابت شود. درصد فرمالدئید باید میزان مشخصی باشد.

اگر شما هم موهای وز شده دارید، حتما به فکر افتاده اید که از کراتینه مو استفاده کنید. یکی از نتایج کراتینه مو، براق و شفاف تر شدن موهاست. پس دلیل دیگر استفاده از کراتین، درخشان کردن موهاست.

 

 

کراتینه مو چیست و چگونه انجام میشود؟

پس یکی از مهمترین نکات که افراد را به فکر کراتینه کردن مو میاندازد، فر یا وز بودن موهایشان است. اما این به آن معنا نیست که بعد کراتین مو همچنان صاف میماند. بعد ازکراتینه کردن، مو نیاز به مراقبت دارد. بدین ترتیب که موی کراتین شده باید با شامپوی بدون سولفات شسته شود وهمچنین در حمام از ماسک مناسب استفاه شود.بعد از حمام نیز مو ی کراتینه شده باید کاملا با سشوارخشک شود. چرا که کراتین تاثیر خود را با گرما روی مو باقی میگذارد.

اگر می‌خواهید کراتین مو انجام دهید توصیه می‌کنیم به سالن شورانگیز، یکی از بهترین مرکز کراتین مو در تهران، است که علاوه بر استفاده از وسایل و مواد مرغوب، از جدیدترین دانش مربوط به‌سلامتی مو استفاده می‌کند. 

کراتینه مو چگونه انجام میشود؟

توصیه من ، شورانگیز موسوی به شما مصرف کننده خانگی این است که حتی اگر روش کراتینه مو را میدانید، در خانه انجام ندهید ، مگر آنکه از کمک یک متخصص بهره بگیرید.کراتینه خانگی مو میتواند نتیجه برعکسی بدهد و حتی اگر روش کراتینه مو را بدانید، شیوه اجرای آن و اتو کشی آن بصورت حرفه ای توسط خودتان بسیار سخت است.

ماسک کراتینه مو چیست؟

بعد از اینکه کراتینه مو انجام شد، مشاری باید برای مصرف روزانه خود از شامپو های بدون سولفات استفاده کند.شامپو های بدون سولفات نسبت به شامپوهای سولفات دار،لیزی کنتری روی مو ایجاد میکنند.به همین دلیل باید در حمام ماسک کراتینه استفاده شود تا مو به طور کامل نرم و تغذیه شود.اگر میخواهید مدل موهای کوتاه زنانه را ببینید و درباره عوارض اسید تراپی مو بیشتر بدانید این صفحه را حتما مشاهده نمایید.

کراتینه مو چگونه انجام میشود؟

روش کراتینه موی هر برندی باید از روی دستور العمل آن برند انجام شود.به طور کل ابتدا، مو با شامپو قلیایی شسته شده و کوتیکولهایش باز میشود. سپس روی موی نمداری که آب آن توسط حوله گرفته شده، مو را به لایه های نازک تقسیم میکنیم.

و مواد کراتین مو را باز حدود یک سانتی ریشه میزنیم و مقدار اضافه را با شانه بر میداریم. لازم به مکث نیست و بلا فاصله مو را با باد سرد خشک میکنیم. در نهایت اتو کشی میکنیم. اتو کشی باید با توجه به نیاز مو انجام شود و درجه اتو تعیین شود.

در اجرای روش کراتین مو، وسایل بکار گرفته شده بسیار مهم هستند و باید حتما از اتو و سشورار خوب و مناسب کار کراتینه مو استفاه کرد و نیز دز ضمن، اپراتوری که کار کراتینه مو را انجام میدهد باید کاملا با روش کار اتو کشی درست و روش کراتینه مو آشنا باشد.

 

ماسک کراتینه مو چیست؟

 

 

بعد از اتو کشی باید مو آبکشی و با ماسک یه مدت یک ربع ماساژ داده شود. اینکار برای اسیدی کردن مو و بسته شدن پولکهای مو است.

کراتینه مو چیست؟ ده دلیل برای جذاب شدن با کراتین کردن مو

قیمت کراتینه مو چیست؟

قیمت کراتینه مو مقدار مشخصی نیست. اصولا کراتین جزو کارهای لوکس و گران سالنهاست و قیمت کراتینه مو جزو خدمات گرانتر سالنها میباشد. بسته به موقعیت سالن و نوع کراتین مو ی مصرفی و میزان مصرف مواد و زمان طی شده برای انجام کار کراتینه مو،قیمت کراتینه مو متفاوت است.
در نهایت به کسانی که صافی بیشتری را برای موهای خود میخواهند، پیشنهاد میکنیم از روش کراتینه مو استفاده کنند. در صورتی که نمی دانید به موی رنگ شده کی شامپو بزنیم حتما این مقاله را بخوانید.