چند بار تیره و روشن کردن مو در سال درست است؟

تغییر رنگ موی موی دکلره شده به رنگموی تیره .

(نکته: این مقاله کاملا تخصصی و مربوط به هنرمندان رنگکار عزیز است. )
تنوع دوستی و زیبایی همیشه یکی از ارکان زندگی بشر بوده و هست. یکی از مهمترین مسایلی که همیشه خانمها را به خود جلب کرده این بوده که در جلوی آینه نسبت به صورت خود حس خوبی داشته باشند . و رنگ مو در بحث تنوع طلبی و زیبایی دوستی خانمها در مقابل آینه ، همواره گوی سبقت را از همه ی رقیبان در عرصه زیبایی ربوده است. مطمینا شما نیز مشتری هایی دارید که در رنگ مو تنوع را دوست دارند ودر سال چند بار رنگ موهایشان را به طور کلی تغییررنگ میدهند. در ادامه همراه ما باشید تا شورانگیز موسوی درباره تعداد دفعات مجاز روشن و تیره کردن مو برایتان صحبت کند.

چند بار تیره و روشن کردن مو در سال درست است؟

این یک سوال کلی است که جواب دادن به آن نیازمند توجه به نکات ریز بسیاری است . به طور کلی تیره و روشن کردن مو ، به دفعات و بدون آگاهی از درون مو کار بسیار سخت و آسیب رساننده ای است.

شما بعنوان یک متخصص زیبایی و برای تیره و روشن کردن مو ی یک مشتری ، باید به نکات زیادی از قبیل درصد سلامت مو ، میزان پر آب بودن مو، فر یا صاف بودن مو، بیماریهای زمینه ای مثل بیماری قلبی، تیرویید، قاعده گی، یائسگی، حساسیت، کارهای تغییر رنگ قبلی که روی مو انجام شده مثل دکلره ها، رنگهای تیره ، رنگهای قرمز دار و مشکی و گیاهی توجه کنید. دقت کنید که موهای فر، بیماران تیروئید، موی دکلره شده و موی ساکنین نواحی سرد سیر معمولا کمی به نسبت سایر افراد، کم آب تر هستند.

پس حتما در جلسه ی مشاوره خود با مشتری به نکات فوق توجه کنید . بعد از ثبت نکات فوق ، ممکن است حالات زیر پیش بیاید .فرض کنیم که موی مشتری ما ، رنگ بکر نیست و همچنین غرض کنیم که شما قاعده ی رنگدانه دادن به موی روشن را کاملا میشناسید.

 

 

1. تغییر رنگ موی دکلره شده به رنگ موی تیره

در ابتدای امر سعی کنید او را متقاعد کنید که موهای خود را نهایتا دو الی سه پایه تیره کند و رنگ آن را به رنگهای سرد دراورد. چرا که در این صورت امکان برگرداندن رنگ مو به پایه های روشن ساده تر است.

رنگ موهای سرد به دلیل غالب بودن رنگ آبی، ساده تر به رنگ روشن بر میگردند ، زیرا رنگ غالب رنگهای تیره ی گرم ، بعد شسته شدن ، به نارنجی متمایل میشود و در صورت پشیمان شدن مشتری، روشن کردن موی رنگ شده تیره ی گرم ، فرایند دکلره پیچیده تری دارد.(اگر میخواهید درباره مراقبت از موی دکلره بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید.)

 

2. اگر مشتری برای تیره کردن موی روشن، متمایل به رنگ گرم بود

خوب ، در اینصورت چاره ای نیست! اما اگر بتوانید، از رنگهای پایه شش طلایی دار استفاده کنید و تا جاییکه میتوانید از رنگهای مسی و عسلی و خلاصه نارنجی دار و قرمز دار بپرهیزید.(به دلیل مورد قبل)سعی کنید تا میتوانید مشتری را متقاعد کنید که از پایه ی شش تیره تر نکند. چون باز هم اگر از رنگ تیره پشیمان شود ،تغییر رنگ موی تیره تر که روی موی دکلره از پایه ی شش تیره تر شده ، خطرناک است.
اگر علاقه مند به کسب مهارت در زمینه ترمیم دکلره موی در معرض آسیب هستید حتما به این محصول مراجعه نمایید.

پروتیین تراپی و مراقبت خانگی
روشن كردن موي مشكي

3. خطر!!!!

گاهی مشتری به شما تمام حقیقت را نمیگوید!! برای مثال او خودش روی دکلره رنگ تیره گذاشته ولی به شما از این سابقه چیزی نگفته است . اگر بدون تست کردن کار را شروع کنید ، برای روشن کردن موی رنگ شده ی تیره با دکلره ، ممکن است با فاجعه ی نابودی مو مواجه شوید. در فرایند تغییر رنگ موی تیره با دکلره ، همیشه اول مو را تست کنید. چند رشته از مو را از قسمتهای مختلف سر، داخل فویل گذاشته و دکلره کنید.

اگرمو بلافاصله روشن شد ، یعنی مشتری روی موی دکلره شده رنگ بسیار تیره گذاشته است. اگر سبز و آبی شد ، یعنی روی موی خود حنا یا رنگهای گیاهی گذاشته است. اینچنین موهایی حتما باید اول ریمو شوند. همیشه برای تغییر رنگ به رنگ روشن در چنین موهایی، با ریموو شروع کنید.

بعد ازریمو، چندبار شامپو کنید اگر مو ضعیف بود ، فقط روی مو، رنگ مناسب بگذارید و برای مشتری چند جلسه احیا و پروتئین تراپی بگذارید. در غیر اینصورت ، از مشتری بخواهید چند روز دیگر مراجعه کند و با دکلره ی ضعیف و پلکس ، با توجه به مقاومت مو جلو بروید.

4. روشن کردن موی رنگ شده تیره در چند مرحله

بزرگترین اساتید حرفه ی رنگ و مش در دنیا معتقدند که تغییر رنگ موی تیره ای که با رنگهای خیلی تیره یا قرمز و نارنجی و مشکی تیره شده ، نباید در یک مرحله صورت گیرد. برای مشتری توضیح دهید که مویی با این شرایط ممکن است در یک مرحله به پایه ی دلخواه نرسد.

همچنین مویی که در یک پایه پایین در حین دکلره استپ میکند، نیز باید در دو مرحله روشن شود. به این ترتیب طی مدت بین دو مرحله ی تغییر رنگ موی تیره ، کوتیکول مو بسته می شود و دوباره در مرحله دوم و چند روز بعد فرایند روشن کردن مو از نو شروع میشود و مو به پایه ی خوب میرسد.لطفا با پلکس کار کنید!

چند بار تیره و روشن کردن مودر سال درست است؟

5. آیا کوتاه کردن مو مهم است؟

بسیار زیاد………بین هر بار تیره و روشن کردن مو، پایین مو باید کوتاه شود و میزان کوتاهی بستگی به فاصله زمانی دو مراجعه ی مشتری دارد.

 

6. پروتیین تراپی و مراقبت خانگی

حتما به مشتری آموزش دهید که چگونه در منزل از موی خود مراقبت کند و حتما بین هر دو بار تیره و روشن کردن مو از او بخواهید برای پرو تئین تراپی مراجعه کند. چون مو در هر بار قرار گرفتن در معرض کارهای شیمیایی ،علاوه بر رنگ ،بخشی از آب و پروتئین خود را نیز از دست میدهد.

نکته مهم قابل توجه این است که نباید بلافاصله و بدون تراپی و با رنگ بسیار تیره بعد از اینکه مویی را روشن میکنید، آنرا تیره کنید. زیرا در فرایند روشن شدن مو، رنگ و آب و پروتیین مو کم میشود ، و اگر فورا اقدام به تیره کردن آن کنید، از لحاظ آب و پروتئین در حالت تعادل با رنگدانه تیره قرار نمیگیرد و مو آسیب میبیند.

در این مقاله شورانگیز موسوی به ذکر چگونگی چند بار تیره و روشن کردن مو به طرز صحیح پرداخته است اگر هم میخواهید در مورد ده نکته ی طلایی برای تبدیل هر شخص به مشتری ثابت در لاین رنگ ومش بدانید این مقاله را هم بخوانید.