ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟ 5 نکته طلایی برای استفاده از ماسک مو

چه عواملی که باعث آسیب به مو میشوند؟

همانگور که وقتی پوست صورت شما خشک یا خسته است از ماسک صورت استفاده میکنید، ماسک مو نیز برای بهبود وضعیت و سلامتی بیشتر مو بکار میرود.
پاسخ به سوال ماسک مو چیست از قدیم برای بانوان جهان به ویژه در شرق و نیز مصر باستان پوشیده نبوده و اجداد ما از راز گیاهان و حبوبات و شیر و تخم مرغ و دانه های روغنی در سلامت مو و پوست، با خبر بوده اند و آنرا نسل به نسل به ما رسانده اند.

پس این که ماسک مو چیست و مواد تشکیل دهنده ی آن چه چیزهایی هستند، را میتوان در چند جمله خلاصه کرد: ماسک مو، ترکیبی از مواد مغذی و محافظ سلامتی مو و مواد حفظ کننده آب در مو و نیز عصاره دانه های روغنی ونیز انواع پروتئین است.

دراین مقاله ما به این سوال شما که ماسک مو چیست و بهترین ماسک مو چیست و روش استفاده از ماسک مو چگونه است، پاسخ خواهیم داد.

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟ 5 نکته طلایی برای استفاده از ماسک مو

بهترین مارک ماسک مو چیست و نیز بهترین ماسک مو چه مزایایی برای موی شما دارد؟

با پیشرفت و رقابت سریع و زیاد در شاخه ی زیبایی، امروزه پاسخ به این سوال که بهترین مارک ماسک مو چیست، کمی سخت است. میتوان گفت که امروزه بیش از هر زمان دیگری ماسک های موی مناسب وزیادی برای انتخاب وجود دارند. اما میتوان گفت که بهترین ماسک مو باید یک یا چند مورد از خواص زیر را داشته باشد:

1.براق کننده و نرم کننده ی مو
2. آبرسان
3. کاهنده میزان خشکی و دمیج بودن مو
4. کاهش شکنندگی مو
5. کمک به سلامتی پوست سر
6. کاهنده عوارض ناشی از آسیب محیط

 

 

بهترین مارک ماسک مو چیست

بهترین ماسک مو ها که برای انواع احیا ها بکار میروند، با غلظت بالایی از مواد آبرسان و روغنها و کره های طبیعی تشکیل شده اند.

 

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟ 5 نکته طلایی برای استفاده از ماسک مو

چه عواملی که باعث آسیب به مو میشوند؟

نور خورشید
براشینگ و اتو
مواد شیمیایی مثل رنگ و دکلره (دکلره چیست)
بستن محکم مو مخصوصا دم اسبی
هوای خیلی گرم یا خیلی سرد یا خشک
بادهای قوی

وقتی لایه خارجی موهای شما آسیب میبیند، در مراحل ابتدایی میتوانید بوسیله انتخاب ماسک موی مناسب از ادامه آسیب جلوگیری کنید و مانع خشکی و وزی مو شوید وموهایتان درخشان تر شود. البته اینکه از چه ماسک مویی استفاده کنید مهم است.

با توجه این مطالب فوق به سراغ این سوال میرویم که بهترین ماسک مو چیست؟

ماسکی که انتخاب میکنید باید مناسب با نوع آسیب یا نیاز موانتخاب شود. چون اگر به اشتباه انتخاب شوند، درمان آسیب مو انجام نمیپذیرد.

موهای وزو خشک و دمیج: از ماسکهایی استفاده کنند که غلظت بالایی دارند و آبرسانند و نیز بر پایه ی کراتین  هستند.(اگر نمیدانید کراتین مو چیست و چه کاربردی دارد این مقاله را بخوانید.)

موهای نازک و صاف: از ماسکهایی استفاده کنند که بر پایه پروتیین هستند. این ماسکها به موهای شما وزن و کمی ضخامت میدهند.

موهای فر: از ماسکهای حاوی روغنهای طبیعی مثل آرگان و آووکادو استفاده کنند تا موهایشان به فرهای زیبا و مرتب نزدیک شود.

موهای چرب: موهای چرب معمولا برای درمان نیاز به ماسک ندارند . مگر آنکه در مواد تشکیل دهنده ی ماسک، خارک رس موجود باشد که چربی اضافه ی مو را بگیرد. البته ممکن است قسمت انتهایی ساقه ی مو به ماسک نیاز پیدا کند که بر اساس یکی از موارد بالا ، ماسک مربوط را فقط به نوک مو میزنیم.

ماسک مو چیست

دقت کنید که ماسکها نمیتوانند کشسانی مو را برطرف کنند.

دقت کنید که همیشه مواد تشکیل دهنده ی روی جلد ماسک را بخوانید و بشناسید.

روش استفاده از ماسک مو

روش استفاده از ماسک مو بسیار ساده است. دقت کنید که اگر ماسک موی شما بیشتر آبرسان است،بهترین روش استفاده از ماسک مو، روی موی مرطوب و به همراه ماساژ با کف دست است. اما اگر ماسک مو حاوی روغن است، بهترین روش استفاده از ماسک مو، بر روی موی خشک خواهد بود، چون چربی و آب با هم سازگار نیستند و در هم حل نمیشوند. البته دقت کنید در هر دو روش استفاده از ماسک مو، باید قبل از مصرف ماسک، مو را با شامپوی مناسب بشویید تا آلودگی از آن خارج شود.

در ضمن در هر دو روش استفاده از ماسک مو، حتما ماسک را بر روی کل مو پخش کنید و آنرا نوازش گونه ماساژ دهید و تمرکزتان روی بخش انتهایی مو باشد که قدیمی تر و شکننده تر است و امکان تغذیه با مواد مغدذی داخل مو را که بیشتر در قسمتهای ابتدایی مو موجود است را ندارد.

یک نکته مهم قابل توجه در روش استفاده از ماسک مو، زمان ماندن ماسک مو روی مو است. حتما باید روی جلد آن را بخوانید. ولی معمولا در همه ی انواع روش استفاده از ماسک مو، حداقل پانزده دقیقه میتوانید ماسک مو را روی مو نگه دارید.

 

 

ماسکهای موی بدون آبکشی هم وجود دارند که بعد از استعمال نیاز به شستشو ندارند و یک لایه محافظتی جذبی روی مو ایجاد میکنند که تاثیر شگرفی در بالا بردن سطح سلامت مو دارند. توصیه میشود که در روش استفاده ماسک بدون آبکشی یا لیوین، حتما قسمتهای انتهای مو را بیشتر در نظر بگیرید.

حتما ماسک های داخل حمام را پس از مدت مکث، آبکشی کنید. تعداد دفعات مصرف ماسک بر حسب نیاز متفاوت است. اگر زمان لازم را برای مکث ماسک روی مو ندارید، از ماسکهایی استفاده کنید که به صورت کم مکث یا زیر سه دقیقه ای استفاده میشوند. اگر چه این ماسکها به خوبی ماسکهایی با مدت مکث بالا نیستند، ولی در استفاده دراز مدت تاثیر خود را نشان خواهند داد.

 

ماسک مو چیست و چه کاربردی دارد؟ 5 نکته طلایی برای استفاده از ماسک مو

به نظر من،شورانگیز موسوی نویسنده این مقاله یکی از موثر ترین راهها برای بهترین روش استفاده از ماسک مو اینست که بعد از گذاشتن ماسک روی مو، یک کلاه پلاستیکی روی مو بگذارید و حوله ای روی آن بپیچید و با سشوار در طول مدت مکث، مو را گرم کنید و تاثیر آن را بعد از چند بار استفاده ببینید.

اگر در روش استفاده از ماسک مو دقت کنید و به طور مرتب ازماسکهای داخل و خارج حمام استفاده کنید و مخصوصا چند هفته قبل از لایت و رنگ مو (آموزش شناخت ph)، با جدیت این کار را انجام دهید، مطمئن باشید که هم موی شما سالم تر رنگ یا لایت میشود و هم رنگ مو روی مویتان دوام بیشتری خواهد داشت.

مضرات ماسک مو چیست؟

به طور کل، به جز در مواردی که بر روی جلد ماسک خطرهایی برای استفاده زیاد ازآن درج شده باشد، نمیتوان مورد دیگری را به عنوان مضرات ماسک مو بر شمرد. پس همیشه سعی کنید روی جلد ماسک مو را بخوانید تا از روش استفاده از ماسک مو و یا احتمالا مضرات ماسک مو و تاریخ مصرف آن باخبر شوید.