10 نکته مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده

مراقبت از موهای رنگ شده

رنگ کردن مو از زمانهای دور تا کنون یکی از راههایی بوده که خانمها برای زیبا تر کردن خود انتخاب میکردند. از دیرباز خانمها آموختند که استفاده ازبعضی مواد طبیعی یا ترکیب شیمیایی میتواند به تغییر رنگ مو کمک کند و از همان دوران، خانمها میدانستند که بعد از تغییر رنگ ، نیاز به مراقبت از موهای رنگ شده دارند.آنها برای نرم شدن موهای رنگ شده ی خود از محصولات گیاهی یا روغنها یا موادی مثل تخم مرغ استفاده میکردند.

با گذشت زمان، تجربه ی استفاده از این مواد باضافه رشد دانش، جای مواد طبیعی را با استفاده از ماسک مو بعد از رنگ عوض کرد و کم کم مراقبت از موهای رنگ شده ، به صورت یک قانون برای کسانی که رنگ یا دکلره میکردند، درامد.درست است که رنگ کردن مو به روشهای مختلف به زیبایی خانمها کمک بسیاری میکند، اما خالی از ضرر نیست و در این مقاله من شورانگیز موسوی میخواهم به شما کمک کنم تا مراقبت از موهای رنگ شده را بیاموزید و در کل بدانیم که برای نرم شدن موهای رنگ شده چه کنیم؟

 

1. به موی رنگ شده کی شامپو بزنیم؟

قبل از اینکه بگوییم به موی رنگ شده کی شامپو بزنیم ، باید بدانیم شامپو را چگونه باید به مو بزنیم. شامپو بایدبرای شستن کف سر بکار رود.البته همیشه تا سه روز بعد از رنگ و دکلره، مو را شامپو نکنید. کف سر با چربی ای که از غدد سبوم ترشح میشود چرب میشود. این چربی میتواند باعث ریزش مو شود.

بنابراین در جواب سوال به موی رنگ شده کی شامپو بزنیم باید بگوییم که هر وقت که احساس کردید که پوست کف سرتان چرب است.ولی شامپو را به ساقه ی مو نزنید، مخصوصا در مورد موی رنگ شده، چون مو را خشک تر میکند.

 

در ادامه بخوانید:
7 مدل هایلایت موی دخترانه زیبا به همراه 7 راز حرفه ای که در باره ی هایلایت موی دخترانه باید بدانید

 

2. برای نرم شدن موهای رنگ شده چه کنیم؟

پاسخ به سوال برای نرم شدن مو رنگ شده چه کنیم، باید ابتدا بدانیم که موی رنگ شده چرا خشک میشود. (به مقاله تخلخل مو مراجعه کنید).هنگام رنگ کردن مو، ترکیب رنگ و اکسیدان باعث اکسید شدن رنگدانه مو میشود و این امر نه تنها رنگ مو را پاک میکند، بلکه مقداری ازآب میان بافتی و پروتئینهای داخل مو را نیز از بین میبرد.

پس برای مراقبت از موهای رنگ شده، باید نه تنها باقی آب و پروتئین داخل مو را حفظ کنیم، بلکه با مراقبت از موهای رنگ شده به صورت روزانه کاری کنیم که مو بازسازی شود.اگر از مراقبتهایی که در پایین توضیح خواهیم داد استفاده کنیم، موبه طور کامل محافطت خواهد شد و بعد از گذشت زمان ، خود را بازسازی خواهد کرد.

3. استفاده از ماسک مو بعد از رنگ

استفاده از ماسک مو بعد از رنگ و مش بسیار مهم است. همانطور که میدانید، ماسکها معمولا اسیدی هستند و مو در حالت طبیعی اسیدی است. وقتی مو رنگ یا دکلره میشود، در حقیقت تغییر ph میدهد و قلیایی میشود و کوتیکولهای مو باز میشوند. استفاده از ماسک مو بعد از رنگ و دکلره باعث کم شدن پ هاش و نزدیک تر شدن آن به حالت اسیدی و طبیعی میشود و نیزدوام رنگمو را بالا میببرد.

10 نکته مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده

4. استفاده از ماسک مو بعد از رنگ در خانه

یکی از راههای مهم مراقبت از موهای رنگ شده، استفاده از ماسک های هومکر است. استفاده از ماسک مو بعد از رنگ بصورت هومکر میتواند به دو شکل باشد. به صورت ماسکهای داخل حمام و ماسکهای خارج از حمام(لیوین ماسک).

همیشه دقت کنید که برای استفاده از این ماسکها حتما باید طرز مصرف آنها را از روی جلدشان بخوانید و عینا بکار ببرید. اما این را بدانید که مهم است که برای مراقبت از موهای رنگ شده ، حتما از ماسک موی داخل حمام و نیز خارج حمام استفاده کنید.

5. وسایل خشک و صاف و فرکننده ی مو

یکی از مهم ترین راههای مراقبت از موهای رنگ شده و دکلره شده، محدود کردن استفاده از وسایل حرارتی استایل و خشک کننده ی مو است. استفاده بیش از حد از سشوار و اتو به تنهایی میتواند هر مویی را خشک و خراب کند. پس استفاده از این وسایل را محدود کنید و نیز در صورت استفاده از آنها، حتما از اسپری ها و یا دوفازهای مقاوم حرارتی استفاده کنید.

مراقبت از موهای رنگ شده

6. کوتاه کردن مو

یکی از مهمترین نکات مراقبت از موهای رنگ شده، کوتاه کردن یا نوک چینی است. سعی کنید حداقل بصورت فصلی ، موهای خود را نوک چینی کنید و گیر ترین قسمت موهای خود را کمی کوناه کنید!!!

10 نکته مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده

7. آب داغ یا آب سرد؟

چه موی شما رنگ شده باشد و چه طبیعی، استفاده از آب داغ برای موهایتان مضر است.اما برای موی رنگ شده ضرر بیشتری دارد، چون گرما کوتیکول را کمی باز میکند و به رنگ مو و پراسیتی مو آسیب میرسد.

 

8. کاندیشنرهای بدون آبکشی

نرم کننده های بدون آبکشی محصولاتی هستند که مقاومت حرارتی و مقاومت در برابر صدمات محیطی دارند و میتوانند از بروز آسیبهای احتمالی ناشی از نور خورشید و گرما و سرمای محیط روی مو جلوگیری کنند. شما میتوانید به راحتی مراقبت از موهای رنگ شده ی خود را با استفاده از این محصول، دوچندان کنید. به تازگی گونه های جدیدی از این محصول به بازار آمده که حتی محافظ نوع رنگ گرم یا سرد مو می‌باشد و رنگساژ مو را به مدت طولانی‌تری حفظ میکنند، درصورتی که قصد دارید آموزش رنگساژ مو را یاد بگیرید ما در سایت شورانگیزموسوی درباره آن به شما توضیح داده‌ایم.

 

در ادامه بخوانید:
50 مدل موی جذاب کوتاه زنانه+ عکس

 

مراقبت از موهای رنگ شده

9. استفاده محدود از شامپوی کف کننده

درست است که استفاده از شامپوکه کف کننده به کاهش چربی و آلودگی از سطح کف سر کمک بزرگی میکند. اما بهتر است که از یک شامپوی بدون سولفات نیز استفاده کنید . برای مراقبت از موهای رنگ شده ی خود، شامپوی اصلیتان یک شامپوی بدون سولفات باشد و مثلا هر سه هفته یک بار نیز از شامپوی معمولی استفاده کنید.

 

10. محافظ های فیزیکی

استفاده از انواع کلاه و روسری در استخر و در مقابل آفتاب و سرما و گرما.حتی گاهی نیاز است برای مراقبت از موهای رنگ شده یا دکلره شده، در شرایطی که گرما و سرما و یا کلر بیش از حد است، از محصولاتی مثل ضد آفتاب مو استفاده کنید.

10 نکته مهم برای مراقبت از موهای رنگ شده