ده نکته ی طلایی برای تبدیل هر شخص به مشتری ثابت در لاین رنگ ومش

خلاقیت در طراحی کارت ویزیت می تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند
ده نکته ی طلایی برای تبدیل هر شخص به مشتری ثابت در لاین رنگ ومش

حتما همه ی شما با این مسأله مواجه شده اید که یک خانم ناشناس از شما درباره رنگمو یا سایر خدمات زیبایی سوالی میپرسد ولی هرگز برای انجام دکلره یا رنگ و کراتین پیش شما نمیاید . آیا تا بحال از خود پرسیده اید که چگونه میتوانید کاری کنید که نه تنها او را به مشتری تبدیل کنید ، بلکه با چه روشی میتوانید از وی یک مشتری وفادار بسازید که برایتان مشتری های دیگری نیز بیاورد ؟ در اینجا میخواهیم ده نکته را به شما آموزش دهیم که توسط آنها میتوانید هر سوال کننده ای را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید . فقط در نظر داشته باشید که ما در این مقاله به طور کلی درباره مشتری سالن زیبایی و به طور اختصاصی درباره ی مشتری رنگ و مش صحبت میکنیم.

1. اول باید کاملا بدانید مشتری چه میخواهد.

روش معمول در سالن ها برای تبدیل هر شخص به مشتری ثابت چیست؟ معمولا با یک سوال و نهایتا یک عکس داستان مشاوره تمام میشود . اما روش درست این است که حداقل ده سوال هوشمندانه از وی بپرسیم . این سوالات شامل مواردی از چه مدلی مد نظرتونه؟عکس دارید؟ رنگ مورد نظرتون رو سرچ کردین ؟ از روی کاتالوگ رنگ بنظرتون کدوم رنگ قشنگ تره ؟ قبلا چه کارهایی روی مو انجام دادین؟ (اگر میخواهید در مورد کاتالوگ رنگ بورمی بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید.)

این سوالها و سوالاتی ازین قبیل برای درک بیشتر مشتری بسیار مهم است. با این سوالات او احساس میکند که نظرش برای شما مهم است. همه را یادداشت کنید . سپس با کلمه “پس” شروع کنید به و آنچه که ازسلیقه ی دلخواه مشتری دریافته اید ، دانش و تجربه ی خود را بیافزایید و به او بگویید و تاییدیه مشتری را بگیرید.

2. به مشتری توجه کنید

شما به عنوان فروشنده ی خدمات زیبایی(سالنی) ، باید به مشتری خود احساس بفروشید !! یعنی مشتری هایی که به سالن زیبایی مراجعه میکنند ، انتظار دارند که حال و هوای آنها در سالن شما عالی باشد . دقت کنید ، عالی !! مطمِین باشید که این موضوع باعث میشود که مشتری مدام شما را به دیگران معرفی کند.

پس سعی کنید که تا میتوانید شرایطی ایجاد کنید که سالن شما پر از حس خوب باشد. برای این حس وحال خوب تعاریفی بنویسید. آنرا به جزییات قابل اجرا تقسیم کنید و با دقت در سالن خود اجرا کنید. مجموعه ی این نکات ، بخشی از شخصیت برند شما رو تشکیل میدهند. مثلا شما باید از خوشامد گویی به مشتری تا نحوه نشستن با او و توجه چشمی به وی و پذیرایی و …. را در نظر بگیرید.

 

 

دقیق صحبت کنید.

3. صمیمی و صادق، اما مسلط بر کار خود با مشتری برخورد کنید.

به خاطر داشته باشید که مشتری ظرف چند جمله ی اول مکالمه ی شما ،تصمیم خود را برای استفاده از خدمات شما میگیرد. کاری کنید که در حین صحبت او متوجه شود که مرکز توجه شماست . بدون اینکه در اینکار زیاده روی کنید. اینرا بدانید که مشتری صداقت را کاملا از تمام حرکات شما در میابد . در عین حال که صادق و صمیمی هستید، در کار و هنر خود نیز قوی و مسلط باشید . طوری که در چند ثانیه ی اول او متوجه شود که شما یک متخصص فوق حرفه ای راستگو هستید که به مشتری توجه زیادی میکند!

4. دقیق صحبت کنید.

جالب است بدانید که مشتری معمولا در دو دقیقه ی اول سوالی می پرسد که جوابش را میداند. مسلط و دقیق صحبت کنید. و شروع کننده باشید و احساساتتان را مخصوصا احساسات منفی خود را کنترل کنید.

 

ده نکته ی طلایی برای تبدیل هر شخص به مشتری ثابت در لاین رنگ ومش

5. زبان بدن

شیوه استفاده از حرکات صورت و دست و طرز نشستن و ایستادن و نوع قرار گیری دست و پا و ژستها و حرکات چشم و لبخند و…. شما ، همه در تصمیم گیری مشتری در استفاده یا عدم استفاده از خدمات شما موثر است.
لطفا اطلاعات خود در زمینه BODY LANGUAGE را از طریق سرچ و کتاب افزایش دهید.

6. تقویت فن بیان و شنوندگی

چه باور کنید و چه باور نکنید، فن بیان و شنوندگی شما تاثیر بسیار زیادی در انتخاب شما توسط مشتری دارد.هرچه شنونده ی بهتری باشید ، مشتری اعتماد بیشتری به شما میکند.

7. شما باید رادارحساسی داشته باشید.

تمام حرکات ، گفتار، زبان بدن و استایل و … مشتری را در نظر بگیرید و بر اساس آنها و شش نکته قبلی جلسه را پیش ببرید.هوشیار باشید تا بتوانید هیجان استفاده از خدمات زیبایی را در مشتری بیدار کنید. بیاد داشته باشید که مشتری معمولا بر اساس هیجان ، خرید میکند. پس با هوشیاری و توجه به تمام جنبه های شخصیت او، در چند دقیقه اول مشاوره، مشتری را به استفاده از خدماتتان ترغیب کنید.

(اگر میخواهید بدانید تیره و روشن کردن مو چند بار در سال درست است این مقاله را حتما بخوانید)

 

به مشتری توجه کنید

 

 

8. چطور از نگرانی مشتری کم کنیم؟

اگر بتوانید از میزان نگرانی مشتری بکاهید، یعنی کاری کرده اید از نظر او ریسک کار کم شود. پس بدون اینکه کلمات منفی بکار ببرید سعی کنید بفهمید که مشتری در حین کار از شما چه انتظاری دارد و از چه اتفاقاتی در حین کار میترسد. و سعی کنید با نشان دادن نمونه کارهایتان و صحبت کردن قوی و با استدلال ، از میزان ترس او کم کنید.

9. دانش

بعنوان یک هنرمند که کار زیبایی انجام میدهد حداقل باید چهل برابر مشتری خود در زمینه کارتان دانش داشته باشید. تا میتوانید ، هر روز به دانش خود اضاقفه کنید.

10. مذاکره برد برد

اگر قرار است از کار زیبایی که برای مشتری انجام میدهید، سود مالی نصیبتان شود ، مطمین باشید که او نیز آمده که ارزشی از شما بخرد. یعنی به این فکر کنید که زیبا ترین و با کیفیت ترین کاری را که می توانید انجام دهید را برای تک تک مشتری ها انجام دهید. در یک معامله ی دو طرف برنده، مشتری برای شما تبدیل به یک تبلیغ کننده خواهد شد و بهترین تبلیغ همیشه از طرف مشتری راضی و وفادارانجام میشود.