ریموور رنگ مو چیست؟ آموزش تخصصی و رایگان استفاده از ریموور مو

ریموور رنگ مو چیست؟ آموزش تخصصی و رایگان استفاده از ریموور مو

حتما شنیده‌ای که می‌گویند رنگ‌هایی نظیر قرمز، شرابی، مشکی پرکلاغی و… به راحتی از روی موها پاک نمی‌شوند. علاوه بر این اگر زمینه موها به رنگ‌های فوق باشد؛ رنگ کردن دوباره موها تاثیر چندانی نخواهد داشت و نتیجه مورد نظر نیز مطلوب نخواهد بود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که یکی از اقداماتی که در سالن‌های آرایشی انجام می‌شود، استفاده از ریموور رنگ مو است.

در واقع ریموور پاک کننده‌ای قوی است که می‌تواند هر رنگ مویی را پاک کند.بهتراست بگوییم که ریموور رنگ مو دشمن رنگ مصنوعی روی مو است. با توجه به این موضوع اگر شما هم از رنگ موهایتان خسته شده‌اید و می‌خواهید از شر رنگ‌های قدیمی مو خلاص شوید، ریموور رنگ مو بهترین گزینه است. ما در ادامه این مقاله بیشتر راجع به کاربرد و انواع ریموور رنگ مو صحبت خواهیم کرد.

ریموور رنگ مو چیست؟

همانطور که می‌دانید بعضی رنگ‌ها نظیر قرمز، شرابی و… به راحتی از روی موها پاک نمی‌شوند. چنین رنگ‌هایی حتی در مقابل دکلره نیز مقاوم می‌باشند. در واقع برخی از رنگ‌ها در پولک مو نفوذ می‌کنند و ماندگاری بسیار بالایی دارند. در چنین شرایطی تنها ریموور رنگ مو است که می‌تواند تمام رنگ را از موها خارج کند. ریموور مو نوعی پاک کننده بسیار قوی است که می‌تواند هر رنگ موی مصنوعی را به راحتی پاک کند و علاوه بر این رنگدانه‌های طبیعی را تحت تاثیر خود قرار نمی‌دهد.

کاربرد ریموور مو چیست؟

حال که مفهوم کلی ریموور رنگ مو آشنا شدید، این سوال مطرح می‌شود که در چه مواردی می‌توان از این ماده استفاده کرد. در ادامه کاربرد ریموور مو را مشاهده می‌کنید:

1. همانطور که می‌دانید حنا خواص نسبتا زیادی برای موها دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد از این ماده برای تقویت ریشه و ساقه مو استفاده می‌کنند. اگر از حنا برای موهایتان استفاده کرده باشید، ریموور مو به شما کمک می‌کند تا قرمزی حنا را از روی موها از بین ببرید.
2. اگر از رنگ‌های پر کلاغی، شرابی یا قرمز استفاده کرده‌اید و از آن رضایت ندارید و یا خسته شده‌اید، می‌توانید از ریموور رنگ مو برای پاک کردن این رنگها استفاده کنید.

در صورتی که پس از رنگ کردن موی خود پشیمان شدید و از کار رنگکار خود راضی نبودید پیشنهاد می‌کنم قبل از ریمو کردن آن به سایت شورانگیز موسوی که ارائه دهنده بهترین آرایشگاه برای رنگ مو است مراجعه بفرمایید.

 

 

مزایای استفاده از ریموور مو
کاربرد ریموور رنگ مو

انواع ریموور رنگ مو

لازم است بدانید که ریموور مو انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارد. در ادامه انواع ریموور رنگ مو را مشاهده می‌کنید.

1. ریموور رنگ از نوع پودری

این نوع ریموور رنگ مو همانطور که از اسمش هم پیداست، به شکل پودر می‌باشد و در دو نوع آبی و سفید در بازار موجود است. اگر قصد استفاده از این ریموور را دارید، باید بدانید که برای استفاده از این ریموور گاهی به اکسیدان نیاز خواهید داشت. لازم به ذکر است که برخی برندها همراه این ریموور مایعی را هم ارائه می‌دهند که این مایع جایگزین اکسیدان است. برای استفاده از ریموور پودری بایستی مراحل زیر را دنبال کنید.

در ابتدا حتما توجه داشته باشید که بایستی حدود 2 هفته از آخرین رنگ موی شما گذشته باشد. پس از اطمینان از این موضوع بایستی موهای خود را به مدت 5 دقیقه با شامپویی قلیایی شست و شو دهید. این مرحله سبب باز شدن پولک‌های مو می‌شود. پس از شست و شوی موها آب اضافی را بگیرید و موهای خود را با سشوار خشک کنید.(همچنین اگر میخواهید درباره روش صحیح شستن موهای بلند بدانید خواندن این مقاله به شما کمک می کند.)

در مرحله دوم نوبت به ترکیب مواد می‌رسد. لازم است بدانید که میزان استفاده از نوع اکسیدان به میزان روشنایی موها بستگی دارد اما میزان استفاده از پودر ریموور رنگ مو به اندازه‌ی 50 گرم است. برای انتخاب بهترین اکسیدان به موارد زیر توجه کنید:

1. رنگ موی پایه 2: استفاده از 120 میلی لیتر آب داغ به جای اکسیدان
2. رنگ موی پایه 3: استفاده از اکسیدان 3% به میزان 150 میلی لیتر
3. رنگ موی پایه 4: به کار بردن 150 میلی لیتر اکسیدان 6 درصد
4. رنگ مو با پایه‌ 5: استفاده از اکسیدان 9 درصد به میزان 150 میلی لیتر

ریموور رنگ مو چیست؟ آموزش تخصصی و رایگان استفاده از ریموور مو
انواع ریموور رنگ مو

توجه داشته باشید که همیشه نوشته های روی جلد مواد شیمیایی بسیار با ارزشتر از اطلاعات کلی از این قبیل است. اما به طور کل باید سلامت مو در نظر گرفته شود و با توجه به توضیحات داده شده میزان 50 گرم پودر ریموور رنگ مو را با میزان مشخص شده از اکسیدان ترکیب کنید. همچنین می‌توانید از قطره آنتی دمیج یا محصولات مراقبتی دیگری برای جلوگیری از آسیب رسیدن به موها استفاده کنید.

پس از آماده شدن مواد، بایستی آن را به موهای خود بزنید. برای انجام این مرحله ابتدا موها را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و سپس با دقت موها را به مواد آغشته کنید. در این قسمت باید نهایتا دقت را به خرج دهید و تنها موهای رنگ شده را به مواد آغشته کنید. علاوه بر این مواد را با فاصله 3 سانتی از ریشه موها به کار ببرید.

پس از آغشته شدن موهای به ریموور رنگ مو، بایستی حدود 30 دقیقه صبر کنید و سپس موها را آبکشی کنید. در نظر داشته باشید که این مدت زمان ممکن است با توجه به ضخامت و جنس موها متغییر باشد. توجه به این نکته ضروری است که پس از آبکشی موها نباید از هیچ نرم کننده یا ماسک مویی استفاده کنید. اما بهتر است مو شامپو شود.یا بهتر است پس از گذشت 3 روز رنگ جدید را روی موهایتان امتحان کنید.(شاید برای شما سوالی مطرح شود که بهترین ماسک مو چیست؟ پیشنهاد میکنم این مقاله را حتما بخوانید.)

2. ریموور رنگ مو از نوع مایع

یکی دیگر از انواع ریموور رنگ مو، ریموور مایع است. این ریموور مو که به آن ریموور دو فاز هم گفته می‌شود، در دو ظرف مختلف ارائه داده می‌شود که برخی برندها معمولا یک شامپو قلیایی نیز در این پکیج قرار می‌دهند. کار کردن با این ریموور رنگ مو اغلب راحت‌تر از ریموور پودری می‌باشد و به همین دلیل برای استفاده در منزل بهترین روش ریموو کردن است.

برای شروع مانند نوع قبل بایستی موهای خود را با شامپوی قلیایی شسته و خشک کنید. برای آماده کردن مواد، ابتدا به میزان مساوی از ریموور دو فاز را داخل ظرف ریخته و مخلوط کنید. موها را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و مطابق با روش گفته شده مواد را روی مو قرار دهید.

پس از آغشته کردن موها به مواد، از کلاه رنگ استفاده کنید و پس از گذشت زمان مندرج روی جعبه می‌توانید موهای خود را بشورید. لازم است بدانید که ریموور مایع معمولا ضعیف‌تر از ریموور پودری است و آسیب بسیار کمتری به موها وارد می‌کند. با توجه به این موضوع می‌توانید چندین بار از این ریموور استفاده کنید.

 

بهترین برند‌های ریموور مو

اگر قصد خرید بهترین برند‌های ریموور مو رنگ مو را دارید، باید بدانید که امروزه برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که کیفیت هر یک از آن‌ها متفاوت است. برای انتخاب ریموور رنگ مو حتما به سراغ برندهای معتبر و باکیفیت بروید زیرا برند محصول نقش بسیار مهمی در کاهش عوارض ریموور مو دارد.

کاربرد ریموور مو
بهترین برند‌های ریموور مو

مزایای استفاده از ریموور مو

استفاده از ریموور مو مزایای بسیار زیادی دارد و می‌تواند بسیاری از مشکلات خانم‌ها را حل کند. از جمله مزایای استفاده از ریموور مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. اگر از رنگ موی خود خسته شده‌اید یا از آن رضایت ندارید، ریموور مو به شما کمک می‌کند که رنگ موی قبلی را پاک کرده و رنگ‌های جدید را امتحان کنید.
2. ریموور مو نسبت به دکلره آسیب بسیار کمتری به موها وارد می‌کند و به همین دلیل همواره مورد توجه قرار گرفته است.(اگر میخواهید درباره مواد دکلره کردن بیشتر بدانید این مقاله را بخوانید.)
3. همانطور که گفته شد ریموور رنگ مو در نوع است و استفاده از آن بسیار راحت می‌باشد.
4. ریموور مو از لحاظ قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه است.
5. لازم است بدانید که استفاده از ریموور مو وقت زیادی از شما نمی‌گیرد و بسیار سریع بر رنگ مو اثر می‌گذارد.

ریموور رنگ مو چیست؟ آموزش تخصصی و رایگان استفاده از ریموور مو
عوارض ریموو کردن رنگ مو

عوارض ریموور مو

پس از آشنایی با کاربرد و مزایای این محصول، لازم است با عوارض ریموور مو نیز آشنا شوید. ریموور رنگ مو عوارضی دارد که عبارتند از:

1. بعد از ریموو کردن رنگ مو، موها ممکن است خشک و شکننده شوند که برای رفع آن استفاده از روغن آرگان را پیشنهاد می‌کنیم.
2. ریموور رنگ مو می‌تواند تارهای مو را نازک کند و با ضعیف کردن ساقه مو، رشد آن را کاهش دهد.
3. یکی دیگر از عوارض ریموور مو حساس شدن موها می‌باشد.
البته هر سه این ایرادها در همه مواد شیمیایی که برای مو بکار میروند ممکن است وجود داشته باشد.

 

 

کلام آخر

ما در این مقاله مراحل بهترین روش ریموو کردن رنگ مو را دنبال کردیم و دانستیم که استفاده از ریموور رنگ مو بهترین و ساده‌ترین روش برای از بین بردن رنگ مو است. با توجه به توضیحات داده شده به راحتی می‌تواند یکی از انواع ریموور رنگ مو را انتخاب کرده و به راحتی ریموور مو در منزل را انجام دهید.

علاوه بر این دانستیم که بهترین روش ریموو کردن برای افراد مبتدی استفاده از ریموور مایع است زیرا کار کردن با آن بسیار راحت‌تر از ریموور پودری می‌باشد. و در آخر امیدواریم که این مقاله برای شما علاقه مندان مفید واقع شده باشد. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از طریق قسمت کامنت با ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

1. ریموو کردن رنگ مو چه عوارضی دارد؟
همانطور که گفته شد ریموور رنگ مو عوارضی هم دارد. این ماده ممکن است سبب خشکی مو، نازک شدن تارهای مو، ضعیف شدن ساقه مو و کاهش رشد مو شود. البته باید بدانید که برخی از این عوارض احتمالی است و ممکن است در طولانی مدت به وجود آید.

2. آیا می‌توان رنگ مو را در منزل ریموو کرد؟
لازم است بدانید که امروزه بسیاری از سالن‌های آرایشی این عملیات را انجام می‌دهند و در این کار مهارت دارند. اگر قصد ریموور مو در منزل را دارید، باید بدانید که این امکان وجود دارد اما بایستی مراحل کار را با دقت و مطابق با توضیحات داده شده پیش ببرید.