آموزش رنگساژ مو + نحوه رنگساژ کردن موهای مختلف

آموزش رنگساژ مو

به طور کل لاین رنگ و لایت به دو قسمت تکنیک و رنگساژ تقسیم می‌شود. متأسفانه در ایران، آموزش رنگساژ مو بسیار ضعیف پیش می‌رود و باوجوداینکه این دانش در جهان بسیار رشد کرده؛ اما در ایران، حتی نحوه رنگساژ کردن موهای مختلف، بسیار متفاوت است و می‌توان گفت که در ایران تقریباً هیچ قانون مشخص و صحیحی برای آموزش رنگساژ مو وجود ندارد.

دلایل زیادی باعث شده‌اند که نحوه ساخت رنگساژ مو تا این مقدار با چالش روبرو شود که از همه آنها مهم‌تر، این است که باید با دانش شیمی رنگ بیشتر آشنا شویم. در آموزش رنگساژ به روش شورانگیز، شما با شیمی رنگ مو آشنا می‌شوید. آشنایی با شیمی رنگ مو موجب می‌شود که بتوانید بهترین بهره را از مواد شیمیایی مورداستفاده در رنگ ولایت، ببرید. در اینجا به چند سؤال پر تکرار که به شما کمک می‌کنند که بیشتر با رنگساژ آشنا شوید را پاسخ می‌دهیم.

سؤال یک: فرق رنگساژ مو با رنگ مو چیست؟

رنگساژ روی موی دکلره شده انجام می‌شود؛ ولی رنگ مو روی موی بدون دکلره اجرا می‌شود. فرقی نمی‌کند که بلافاصله بعد دکلره مو را رنگساژ کنید یا اینکه بعد از گذشت مدتی بخواهید مو را رنگساژ کنید، به هر نوع عمل رنگ‌کردن روی موی دکلره شده، رنگساژ می‌گویند.

آموزش رنگساژ

سؤال دو: آیا رنگساژ به مو آسیب می‌زند؟

عمل رنگساژ مو یک عمل قلیایی است که Ph رنگ مو اسیدی سطح مو را تغییر می‌دهد. اما اگر به‌درستی و بااحتیاط انجام شود، به مو آسیب نمی‌زند. اما با رعایت چند نکته می‌توانید مطمئن شوید که موهای مشتری شما تحت مراقبت است. نکاتی مثل انتخاب محصول سالم و معتبر، انجام تست حساسیت، راهنمایی مشتری به استفاده از محصولات مراقبت از مو، رعایت فاصله زمانی بین دو رنگساژ و انجام کارهایی که به بادوام‌تر شدن رنگساژ کمک می‌کنند.

 

نحوه رنگساژ کردن موهای مختلف

سؤال سه: نحوه ساخت رنگساژ کردن موهای مختلف چگونه است؟

 

قبل از پاسخ به سؤال چگونه رنگساژ بسازیم، باید ابتدا بدانیم که ما چند نوع رنگ مو داریم؟ به‌طورکلی ما دو نوع رنگ موی اسید و قلیایی داریم. رنگ موهای قلیایی را دائمی و رنگ موهای اسیدی را موقت و نیمه موقت می‌گویند. رنگ موهای دائمی رنگ‌هایی هستند که به اکسیدان نیاز دارند و البته در استفاده از آنها هرگز نباید از آب استفاده کرد. نحوه ساخت رنگساژ مو با رنگ دائمی به این شکل است که ابتدا ازروی جعبه میزان موردنیاز اکسیدان را می‌خوانید و سپس به‌اندازه موردنیاز از رنگ مو را با اکسیدان ترکیب می‌کنید. در این فرایند، حتماً از وزنه استفاده کنید و به‌هیچ‌عنوان از آب یا هر مایع دیگر مثل شامپو یا نرم‌کننده در رنگساژتان استفاده نکنید.

نحوه ساخت رنگساژ مو با رنگ‌های اسیدی بسیار ساده است. فقط کافی است که رنگ موردنظر را روی موی نمدار بزنید. رنگ‌های موقت یا نیمه موقت، اسیدی هستند و می‌توانند به‌تنهایی، با ترکیب با آب و یا ماسک مو، روی مو بکار روند. اکنون که به‌طورکلی می‌دانیم که چگونه رنگساژ بسازیم، بهتر است برای آموزش حرفه‌ ای ساخت رنگساژ، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

 

سؤال چهار: مدت‌زمان گذاشتن رنگساژ روی مو

پاسخ به سؤال مدت زمان‌گذاشتن رنگساژ روی مو، پاسخ دقیق و منحصربه‌فردی نیست و به مواردی مثل پایه رنگ مو، نحوه ساخت رنگساژ مو، رنگ رنگساژ موردنظر شما و حتی نوع رنگ مورداستفاده شما از لحاظ اسیدی و قلیایی در رنگساژ وابسته است. اما به طور کل بهتر است که برای رنگ دائمی، رنگساژ، بیست دقیقه روی مو باقی بماند. مهم‌ترین نکته‌ای که در ساخت رنگساژ مهم است این است که رنگ‌ها و همچنین پایه‌های دکلره را به‌درستی بشناسید. چون رنگساژ درست باید روی پایهٔ درست دکلره بکار برود. برای رنگساژ مو با رنگ‌های موقت، فقط کافی است که رنگ مو به رنگ موردنظرتان برسد و سپس مو را بشورید.

نحوه ساخت رنگساژ مو

سؤال پنج: چرا رنگساژ بعد از شستن کم‌رنگ می‌شود؟

به‌طورکلی رنگ مو بعد از شستن باید کم‌رنگ بشود. چون شرکت‌های سازنده رنگ‌های دائمی، می‌گویند عموماً رنگ مو بعد از حدود 20 بار و رنگ موی موقت بعد شش بار شستشو، دیگر اثر اولیه خود را ندارند. اما اگر رنگ مو را با فرمول درست و روی پایهٔ درست قرار دهیم، بعد شستشو به سمت بدرنگی نمی‌رود. پس در نتیجه، برای اینکه کاری کنید که بعد از اینکه رنگساژی که روی مو گذاشتید، بدرنگ نشود، باید آموزش رنگساژمو را به‌صورت مفهومی، یاد بگیرید.

 

چگونه رنگساژ بسازیم؟

 

این یک سؤال بسیار کلی است و پاسخ به آن به فاکتورهای متعددی ربط دارد. اما به طور کل، علاقه مشتری، پایه دکلره، رنگ زمینه، از مهم‌ترین این فاکتورها می‌باشند. نحوه رنگساژ کردن موهای مختلف، می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال اگر مشتری لایت موی زرد پایهٔ هشت داشته باشد و بخواهد موهای خود را سفید یخی در بیاورد، این کار، انجام‌شدنی نیست. اما اگر موی دیگری در پایه 9 همین رنگ را بخواهد، به‌راحتی می‌توان به این رنگ دست‌یافت. پس برای اینکه بخواهیم به زیباترین رنگساژ موردنظر مشتری برسیم، باید اول مو را با سلامتی کامل به پایهٔ درست دکلره برسانیم و سپس با استفاده از تکنیک‌های آموزش رنگساژ مو، رنگساژ درست را بسازیم.

تأثیر رنگساژ بر کدرشدن و زردی موها

کدرشدن رنگساژ مو، به عواملی مثل ترکیب رنگ اشتباه و خشکی بیش از حد مو ربط دارد. کوتیکول‌های یک موی ناسالم، روی‌هم به طور منظم قرار نمی‌گیرند و در نتیجه انعکاس نور را به‌خوبی باز نمی‌گردانند. در ضمن، اگر ترکیب رنگ رنگساژ به‌درستی اعمال نشود، نیز می‌تواند بدرنگی به وجود آورد. عدم مراقبت صحیح از مو در خانه و عدم استفاده مشتری از هومکر مناسب نیز عامل دیگری برای خشک و کدرشدن مو می‌باشد.

چگونه رنگساژ بسازیم

 چرا دورهٔ آموزش رنگساژ موی آنلاین شورانگیز؟

در دوره آموزش رنگساژ موی شورانگیز، شما به ساده‌ترین شکل با شیمی رنگ آشنا می‌شوید. سپس در دو گروه آموزشی یک و دو به حل تمرین می‌پردازید. آموزش ما پس از تدریس، پایان نمی‌یابد و شما باید تمرین‌ها را با حل کنید. چون رنگساژ؛ یک موضوع علمی – عملی است و اگر کار عملی انجام ندهید، نمی‌توانید هنگام اجرا، ترس را کنار بگذارید. به همین دلیل، ما در گروه آموزشی شورانگیز تصمیم گرفتیم که تا پایان راه طریقه رنگساژ مو، شما را دنبال و حمایت کنیم. تمرین‌هایی برای آموزش رنگساژ مو برای شما طراحی کرده‌ایم تا شما به‌تدریج، به رنگساژی خلاقانه برسید، بدون ین که نیاز داشته باشید، چیزی را حفظ کنید.

آموزش حرفه ای ساخت رنگساژ

در دوره رنگساژ موی شورانگیز، چه چیزهایی را خواهید آموخت؟

پیگمنت شناسی، شیمی رنگ، خنثی‌سازی پوشش رنگ، رنگ سردوگرم و تبدیل آنها، ریمور RBY دایره
رابطه عمق رنگ مو و پ هاش، تبدیل رنگساژ سرد به گرم و بالعکس، اثر رنگساژ بر ملانین، از واریاسیون تا هایلیفت، آندرلاینگ پیگمنت، بستر، تونر، رنگساژ، گلوسینگ، برند شناسی، اکسیدان و نقش آن در کا رنگ مو، رنگسازی خلاقانه، قوانین رنگسازی برای رنگساژ، قوانین دوام رنگ مو، سواد رنگ‌شناسی و ده‌ها مورد دیگر را در دوره آموزش رنگساژ مو به روش شورانگیز خواهید آموخت.

دوره آموزش رنگساژ موی شورانگیز یک دورهٔ بسیار کامل و جامع است که شما بعد از استفاده از این دوره و با پشتیبانی ما، بدون شک، دیگر نگران شناخت رنگ مو و نحوه ساخت رنگساژ مو نخواهید بود و نحوه رنگساژ کردن موهای مختلف را به‌راحتی اجرا خواهید کرد.