پیتاژ مو چیست و روش انجام آن چگونه است؟

پیتاژ مو چیست و روش انجام آن چگونه است؟

پیتاژ مو با قیچی، از تکنیک های کوتاهی مو و هیرکات است که به معنی حجم گیری می باشد و موها در روش پیتاژ مو با قیچی مو به گونه ای خرد می شود که رد قیچی روی مو دیده نمیشود. یکی از فواید پیتاژ مو با قیچی این است که توسط آن میتوان رد قیچی را در انتهای مو از بین برد و انتهای مو ها را خرد تر کرد. چنانچه از تکنیک پیتاژمو با قیچی به درستی استفاده شود، نتیجه کوپ مو بسیار زیباتر خواهد شد.

کوپکاری که در انجام پیتاژ موی طبیعی قوی تر است،مهارت و تجربه بیشتری دارد و در کار خود اعتماد به نفس بالاتری نیز دارد. انجام درست پیتاژ موی طبیعی، به مهارت زیادی در حجم گیری با قیچی معمولی نیاز دارد.

پیتاژ موی طبیعی میتواند توسظ تیغ نیز انجام شود. انجام پیتاژ مو با تیغ نیاز به مهارت دارد که حتما باید توسط آرایشگر دوره دیده انجام شود. چون انجام اشتباه پیتاژ مو با تیغ نه تنها به زیباتر شدن مو کمک نمیکند، بلکه ممکن است باعث شود که به شدت از زیبایی مو کاسته میشود.

 

 

حجم گیری مو با قیچی مخصوصی به نام قیچی تکسچرازینگ صورت میگیرد.این قیچی ها میتوانند حالت یک طرف اره ای یا دو طرف اره ای باشند. قسمت اره ای قیچی های پیتاژ میتوانند درجه های اره ای متفاوتی داشته باشند.

هرچه فاصله ی دندانه های اره ای بیشتر باشد، هنگام پیتاز مو، موی بیشتری پیتاز میشود و هرچه فاصله ی دندانه های قیچی تکسچر کمتر باشد، حجم کمتری از مو ها هنگام پیتاژ، قطع میشود. پیتاژ مو با قیچی تکسچر دو طرف اره ای نیاز به مهارت بیشتری دارد.

اگر می خواهید مدل موی کوتاه تیکه تیکه را ببینید این مقاله را بخوانید.

 

پیتاژ مو برای چه افرادی مناسب است؟

از فواید پیتاژ مو میتوان از کاهش حجم مو نام برد. افرادی که موهای پرپشت یا ضخیم دارند، بهتر میتوانند از فواید پیتاژ مو بهره ببرند. معمولا این افراد از حالت پف کرده گی و حجم زیاد موی خود ناراضیند.

ترجیح میدهند که هنگام کوتاهی مو، از حجم موهایشان کاسته شود تا فرم دهی موهایشان راحتتر باشد و موهایشان سبک شود. برای این افراد از حجم گیری با قیچی توسط تکنیک پیتاژ استفاده میشود.البته این به این معنی نیست که پیتاژ موبرای موهای صاف مناسب نیست.

افرادی که موهای بلند و صاف دارند نیز میتواند استفاده شود تا موهایشان زیباتر به نظر برسد. کسانی که موهای فر و مجعد دارند نیز مشتاق استفاده از حجم گیری مو با روش پیتاژ هستند. فقط باید توجه شود که اینکار به شکل اصولی انجام شود که باعث پف بیشتر مو نشود.

روش انجام پیتاژ مو چگونه است؟

1. روش پیتاژ مو توسط پیچاندن مو:
هر قسمت مو را که میخواهیم پیتاژ کنیم، میپیچانیم و سپس دور تا دور آنرا قیچی میکنیم. د.ر این روش، کل دسته انتخاب شده مو کم حجم میشود.

2. پیتاژ نوک مو به روش پیچاندن
یک تکه مو را جدا کرده و آنرا میپیچانیم. ولی فقط نوک مو را پیتاژ میکنیم. این روش به از بین بردن خط قیچی کوپ کمک میکند.

3. یکی از روشهای حجم گیری مو با قیچی معمولی، اینست که مو را تقسیم بندی کرده و به ترتیب دسته به دسته جدا کرده و از بالا به پایین پیتاژ میکنیم.(هم باقیچی و هم با تیغ قابل اجراست)

4. یکی از روشهای پیتاژ نوک مو اینست که مو را به صورت عمودی بر رستنگاه مو در دست میگیریم، و قیچی را بهمان شکل عمودی در دست نگاه داشته و نوک مو را به صورت هفت و هشت تیز میکنیم.

5. قیچی را بصورت عمودی داخل مو فرو برده و بصورت عمودی در حالیکه با خط مورب پایین می آییم،حجم مو را میگیریم. (در ادامه مقاله پلکس تراپی مو را هم بخوانید)

 

 

 

پیتاژ مو چیست و روش انجام آن چگونه است؟

یک نکته بسیار مهم

برای پیتاژمو باید خشک باشد. زیرا فرم دادن مو به حالت خشک ساده تر است.(در ادامه توصیه میکنم اگر نمیدانید ماسک مو چیست؟ حتما این مقاله را مطالعه نمایید.)